H Διδακτική της Βιολογίας ή Έρευνα για τη Βιολογική Εκπαίδευση αποτελεί μία διακριτή περιοχή της εκπαιδευτικής έρευνας, η οποία μελετά οτιδήποτε σχετίζεται με τη διδασκαλία και μάθηση των Βιολογικών Επιστημών σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες. Πιο συγκεκριμένα, η Διδακτική της Βιολογίας ασχολείται με ζητήματα όπως (α) η κατανόηση των τρόπων με τους οποίους οικοδομείται η βιολογική γνώση από την προσχολική ως την τριτοβάθμια εκπαίδευση, (β) ο σχεδιασμός και η εφαρμογή κατάλληλων μαθησιακών περιβαλλόντων με στόχο την ενίσχυση της βιολογικής γνώσης των εκπαιδευόμενων, των δεξιοτήτων σκέψης τους, της κατανόησής τους για τη φύση των Βιολογικών Επιστημών, της ευαισθησίας τους για τη φύση και της ικανότητάς τους να λειτουργούν ως υπεύθυνοι πολίτες, (γ) η αξιολόγηση των περιβαλλόντων αυτών με αναλυτικά εργαλεία καταγραφής της μαθησιακής πορείας και των αποτελεσμάτων της. 

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

  • Ergazaki, M. (2022). The idea of ‘precursor models’ in biology learning environments for young children: the cases of genetic inheritance and natural selection. In Boilevin, JM., Delserieys, A., Ravanis, K. (Eds), Precursor models for teaching and learning science during early childhood (pp. 169-191). Contemporary Trends and Issues in Science Education, vol 55. Springer, Cham.

  • Valanidou, E., Ergazaki, M., & Gasparatou, R. (2019). Towards a philosophy-inspired learning environment about biological classification: Insights from the 1st cycle of a design research. Educational Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 5(3), 61-70.

  • Ergazaki, M., & Zogza, V. (2013). How does the model of Inquiry-Based Science Education work in the kindergarten: The case of biology. Review of Science, Mathematics and ICT education, 7(2), 73-97.

  • Ergazaki, M., & Ampatzidis, G. (2012). Students’ Reasoning about the Future of Disturbed or Protected Ecosystems & the Idea of the “Balance of Nature”. Research in Science Education, 42(3), 511-53.

  • Ergazaki, M., Saltapida K., & Zogza, V. (2010). From young children’s ideas about germs to ideas shaping a learning environment. Research in Science Education40(5), 699-715.

  • Ergazaki, M., & Zogza V. (2005). From a causal question to stating & testing hypotheses: exploring the discursive activity of biology students. In K. Boersma, M. Goedhart, O. De Jong, H. Eijkelhof (Eds.), Research and the Quality of Science Education (pp. 407-417), Springer, Dordrecht, The Netherlands.

  • Ergazaki, M., Komis, V., & Zogza, V. (2005). High-school Students’ Reasoning while Constructing Plant Growth Models in a Computer-Supported Educational Environment. International Journal of Science Education, 27(8), 909-933.