Στόχος της Ψυχολογίας είναι η βασική έρευνα για την κατανόηση της ανθρώπινης νόησης· τη μελέτη του νου και της συμπεριφοράς μέσα από ερωτήματα που αφορούν τις γνωστικές λειτουργίες της αντίληψης, της μνήμης, της προσοχής, της σκέψης, και της συνείδησης. Ειδικότερα, διερευνώνται οι διαδικασίες της σκέψης, της επίλυσης προβλημάτων και της μάθησης, καθώς και η σημασία της προϋπάρχουσας γνώσης στη γνωστική ανάπτυξη των μαθητών, στη δημιουργία αναπαραστάσεων, στο σχηματισμό και την ανάπτυξη εννοιολογικών αναπαραστάσεων και στην εννοιολογική αλλαγή. Επιπλέον στόχος είναι η εφαρμοσμένη έρευνα για την προαγωγή ζητημάτων μάθησης μέσα από τον σχεδιασμό κατάλληλων εκπαιδευτικών περιβαλλόντων και τη χρήση αποτελεσματικών διδακτικών εργαλείων. Ειδικότεροι στόχοι της Ψυχολογίας αποτελούν η κατανόηση της μάθησης σε εξειδικευμένα επιστημονικά πεδία, όπως της φυσικής, της βιολογίας και των μαθηματικών και η διερεύνηση της χρήσης γνωστικών πολιτισμικών εργαλείων στη διαμόρφωση της νόησης σε αυτά τα εξειδικευμένα επιστημονικά πεδία.

Ενδεικτικές δημοσιεύσεις

  • Kyriakopoulou, N. & Skopeliti, I. (2024). Pre-service teachers’ epistemic and educational beliefs about learning, teaching and students’ cognitive engagement: Their effect on selecting teaching practices, International Journal of Early Childhood Education, 30(1), 1-29.

  • Lavidas, K., Skopeliti, I.,Zacharos, K., & Panagiotounakos, E. P. (2023). Preservice preschool teachers’ math experience and math anxiety on their beliefs and attitudes toward teaching mathematics. Journal of Early Childhood Teacher Education, 44(4), 962-979https://doi.org/10.1080/10901027.2023.2196943

  • Σκοπελίτη, Ε. & Βοσνιάδου, Σ. (2022). Διδακτικές αναλογίες και εννοιολογική αλλαγή: ο ρόλος της προϋπάρχουσας γνώσης στην κατανόηση αντι-διαισθητικών επιστημονικών εξηγήσεων μέσα από τη χρήση διδακτικών αναλογιών. ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ, 27(1), σσ. 66-85. https://doi.org/10.12681/psyhps.30684

  • Κακαβάς, Κ., Ζαχάρος, Κ., Σκοπελίτη, Ε., & Κόμης, Β. (2022). Η διδασκαλία της γωνίας μέσω προγραμματισμού με το Scratch. Στο Χρ. Παναγιωτακόπουλος, Α. Καρατράντου, & Σ. Αρμακόλας (Επιμ.) Πρακτικά 7ου Πανελλήνιου Συνεδρίου «Ένταξη και Χρήση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» (σελ. 295-307), ΕΗΥΕΤ & ΕΤΠΕ, Πανεπιστήμιο Πατρών. (ISBN: 978-618-83186-7-0)

  • Giotopoulos, G., Skopeliti, I., Koukouvelas, I., Economou, P., Gianni, E., & Papoulis, D. (2022). Civil Engineering Students’ Misconception on Principles of Geology. Στο Trofymchuk & B. Rivza (Eds.) Proceedings of the 22nd International Multidisciplinary Scientific GeoConference – SGEM 2022, 22(5.1), pp. 735-741. (DOI: 10.5593/sgem2022/5.1/s22.092)

  • Skopeliti, I., & Riga, A. (2021). Collaborative Learning and Its Positive Impact in the Cognitive Development of Children with Learning Disabilities. Current Research in Language, Literature, and Education (e-book), Vol 2, 73-82. DOI: 10.9734/bpi/crlle/v2/15108D

  • Zacharos, K., Skopeliti, I.,Aggelopoulou, D., & Karalis, T., (2020). Preschool educators’ self-efficacy beliefs about teaching probabilistic concepts and their change in the course of participating in an inquiry-based training program. Education Journal of the University of Patras UNESCO Chair, 7(2), 70-86. https://doi.org/10.26220/une.3378

  • Skopeliti, I., & Vosniadou, S. (2016). The Role of Categorical Information in Refutation Texts. Journal of Cognitive Science, 17(3), 441-468.